16-05-2017 | категорія: Новини

Що заважає Україні долучитися до сучасних технологій в сфері фіскалізації?


Теза про те, що застосування цифрових технологій дозволить суттєво скоротити витрати на встановлення та використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО), беззаперечна. Планшети, смартфони, ноутбуки, комп’ютери є сьогодні практично у кожного підприємця.

 

Але чому ж затягується розгляд Проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо лібералізації готівкових розрахунків 4117 від 19.02.2016?

 

Прийнятий за основу ще у жовтні 2016 року, законопроект вже півроку знаходиться у Комітеті з питань податкової та митної політики.

 

Олег Гетман, експерт Реанімаційного Пакету Реформ, коментує: 

«Актуальність прийняття цього законопроекту зростає щодня, тож ми звертаємося до депутатів, щоб 4117 якнайшвидше був розглянутий на комітеті та поступив до Верхновної Ради. Наша мета – доопрацювати проект та отримати позитивне голосування ще до того, як парламентарі розійдуться на літні канікули».

 

Нагадаємо, що розширення застосування РРО у тому вигляді, в якому воно існує наразі, було негативно прийнято підприємцями, перш за все через високу вартість реєстраторів розрахункових операцій, наявність додаткових витрат на послуги сервісних центрів, вартість витратних матеріалів, а також високі штрафні санкції. Апаратні обмеження та архітектурні особливості діючих моделей реєстраторів розрахункових операцій не дозволяють своєчасно та в повній мірі адаптуватись та забезпечити виконання норм чинного законодавства.

 

Таким чином, розширення  застосування реєстраторів розрахункових операцій суб’єктами малого та середнього бізнесу призводить до збільшення витрат підприємців, що, в умовах погіршення економічного становища в державі та зниження купівельної спроможності громадян України, негативно впливає на підприємницьку активність.

Одночасно, застосування реєстраторів розрахункових операцій малим та середнім бізнесом, для ризикових категорій платників,  є кроком до детінізації ринку, легалізації фактичних доходів підприємців та сплати податків до бюджету у повному обсязі.

 

Законопроект 4117  передбачає доповнення існуючого переліку типів реєстраторів розрахункових операцій та введення поняття «розподіленої комп’ютерно-касової системи». Мова йде про пристрої третього покоління: збереження фіскальної інформації на центральному пристрої (фіскальному сервері) дає змогу використовувати в якості терміналу звичайні пристрої широкого вжитку (планшети, смартфони, ноутбуки, комп’ютери). Цифровий підпис кожного чека забезпечує незмінність інформації.

 

Ніна Южаніна, Голова  Комітету  з питань податкової та митної політики, на своїй сторінці у Фейсбук розповідає: “Ідея хороша і необхідна, але спроба виписати її в законопроекті технічно наштовхнулася на ряд рифів. Так, до другого читання законопроекту № 4117 від народних депутатів надійшло 188 поправок, які стосуються різних концепцій реалізації розподіленої комп’ютерної системи.

Так, принциповими питаннями є: розміщення (власності) серверної частини; підписання розрахункових документів та інформації; використання програмних чи апаратно-програмних методів захисту інформації; використання технології передачі даних, що застосовується для передачі копій розрахункових документів та фіскальних звітних чеків”.

 

Маємо надію, що за шість місяців, що минули від голосування у першому читанні, всі ці технічні питання вже обговорені народними депутатами з експертами та незабаром  ми побачимо розгляд законопроекту у профільному Комітеті.

 

Чекаємо від законодавців реальних кроків щодо спрощення роботи підприємців!

 

Джерело: Національна платформа малого та середнього бізнесу