30-09-2020 | категорія: Новини

Рада розгляне законопроєкти щодо підвищення лімітів для єдинників та часткового звільнення ФОПів від РРО


28 вересня відбулося засідання Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики.

За результатами обговорення, серед іншого, Комітет рекомендує винести на розгляд Верховної Ради України законопроєкт № 3853 та альтернативні проєкти № 3853-1, № 3853-2.

Законопроєктом №3853 пропонується перейти від фіксованої суми обсягу доходу до його вирахування в еквіваленті мінімальної зарплати.

Зокрема, вносяться зміни до ст. 291 ПКУ в частині зміни принципу визначення обсягу доходу, з досягненням якої пов’язана можливість обрати спрощену систему оподаткування, а також змінити відповідну групу оподаткування з фіксованої суми 1, 5 і 7 мільйонів гривень до розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року в розмірі:

  • для І групи - 245 розмірів мін.зарплати;
  • для ІІ групи - 1230 розмірів мін.зарплати;
  • для ІІІ групи - 1720 розмірів мін.зарплати;  

Також пропонується змінити підхід до визначення обсягу доходу для платників єдиного податку другої – четвертої груп, з досягненням якого пов’язана обов’язковість застосування РРО, а саме: прив’язка до фіксованої суми у розмірі 1 млн грн змінюється прив’язкою до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року в розмірі 820 МЗП що зараз становить близько 4,1 млн. грн.).

Пропонується, що закон набере чинності з 1 січня 2021 року.

Водночас законопроектом не передбачається внесення змін до підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ, який містить тимчасові норми щодо особливостей застосування РРО у період з 1 січня по 1 квітня 2021 року, що призведе до суперечностей і різних правил застосування РРО для одних і тих же суб’єктів підприємницької діяльності у цей період.

Законопроєктом № 3853-1 передбачено внесення аналогічних правок щодо обсягу доходу до тих же статей ПКУ, що і в основному Законі. Додатково законопроєктом передбачається внесення змін до інших законів щодо застосування РРО. Зокрема зі сфери обов’язкового застосування РРО виключається продаж технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення. Також пропонується виключення норм щодо скасування механізму отримання споживачами компенсації частини суми штрафних (фінансових) санкцій ("кешбек").

Законопроєктом № 3853-2 передбачено внесення аналогічних змін, як і законопроєктом №3853-1, за виключенням граничного обсягу доходу для третьої групи платників єдиного податку (в проектах №3853 та 3853-1 передбачено 1730 МЗП, а в 3853-2 – 4025 МЗП).

Кабінет Міністрів України з приводу зазначених законопроєктів  вважає, що збільшення граничного обсягу доходу дозволить значній частині підприємців другої та третьої групи зареєструватись платниками податків першої та другої груп з метою зменшення податкових зобов’язань, що може призвести до поширення схем ухилення від оподаткування. В свою чергу, виключення положення про обов’язкове застосування РРО при продажу лікарських засобів та виробів медичного призначення унеможливить для споживача доведення факту придбання фальсифікованих лікарських засобів.

Не зважаючи на це, законопроекти №№3853, 3853-1, 3853-2 будуть розглядатися народними депутатами в сесійній залі. 

Крім того, під час розгляду на засіданні Комітету, відбулось погодження нового законопроєкту, яким передбачається:

  • збільшення розміру загальної площі, дозволеної для надання в оренду для перебування на спрощені системі оподаткування;
  • розширення переліку побутових послуг населенню, які надаються платниками єдиного податку;
  • звільнення від застосування РРО та/або ПРРО платників єдиного податку другої групи за критеріями місця здійснення діяльності та/або розміру загальної площі торгового об’єкту;
  • пом’якшення відповідальності суб’єктів господарювання за порушення порядку застосування РРО, включаючи звільнення від відповідальності суб’єктів господарювання, які проводять розрахункові операції без використання режиму попереднього програмування найменування товару, збільшення до двох мінімальних заробітних плат суми залишку готівки в касі для незастосування штрафу, звільнення від штрафу пов’язаного із створенням та зберіганням інформації на контрольній стрічці і за неподання до контролюючих органів звітності, пов’язаної із застосуванням програмних РРО.

Більш детально про цей законопроєкт ми писали у матеріалі ФОП можуть звільнити від РРО: остання надія!

 

ВРУ