05-04-2016 | категорія: Новини

Наши замечания к проекту решения Запорожского горсовета по паевому участию.

05.04.2016 № 22-вих.

 

Міському голові Запоріжжя

Буряку В.В.

Про зауваження до проекту рішення

міської ради «Про порядок залучення,

розрахунку розміру і використання

коштів пайової участі у розвитку

інженерно – транспортної

та соціальної інфраструктури»

 

 

Керуючись ст. 6 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», надаємо свої зауваження до проекту регуляторного акта – проекту рішення Запорізької міської ради «Про внесення змін до рішення міської ради від 10.09.2014 № 40 «Про внесення змін до Порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Запоріжжя», далі – Проект.

Статтею 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті. Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури. Кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту сплачуються в повному обсязі до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором.

Водночас, усі забудовники, крім перерахування пайової участі відповідно до технічних умов за свої кошти відбудовують застарілі інженерні мережі населених пунктів, будують нові гілки мереж поза межами своїх ділянок. Крім того, рішення місцевих рад містять вимоги для забудовників щодо будівництва дитячих садків, медичних амбулаторій, магазинів та інших об'єктів соціальної інфраструктури. Це – реальні дії інвесторів-забудовників, а звільнення забудовника в індивідуальному порядку органами місцевого самоврядування від сплати пайової участі нерідко має корупційну складову.

Саме тому народним депутатом України Петром Сабашуком у грудні 2015 р. був внесений законопроект № 3610, якім  пропонується внести зміни до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" для того, щоб скасувати поняття пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту, а спрямувати кошти на будівництво об'єктів соціального призначення, соціального житла та розробку містобудівної документації. Даний законопроект вже пройшов слухання у профільному Комітеті ВР і готується до розгляду в сесійної залі Парламенту.

Виходячи з вищесказаного, вважаємо недоцільним прийняття Проекту, який не покращує умови ведення бізнесу в Запоріжжі та не сприяє залученню внутрішніх та зовнішніх інвесторів: проценти пайової участі не було зменшено з урахуванням економічної кризи та близькості зони ведення АТО; не була врахована судова практика позитивних рішень щодо визначення «забудови», складовою якої не є «реконструкція».   

Більш того, у розділі 6 Проекту прописані додаткові умови звільнення від сплати пайової участі, в тому числі, у разі будівництва нових об'єктів промислового виробництва або реконструкції чи перепрофілювання в об’єкти промислового виробництва, що є прямим порушенням Конституції та законодавства України, яке забороняє органам місцевого самоврядування діяти за межами своїх повноважень.

         Крім зауважень по суті та змісту Проекту, вважаємо, що розробник грубо порушив Закон України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» в часті процедури підготовки, розміщення та обговорення даного регуляторного акту.

Так, з метою відслідковування процедури обговорення проектів регуляторних актів, нами було здійснено запит від 16.03.2016 №03/18 із проханням надати усі документи, підтверджуючі процедуру проходження публічного обговорення, в тому числі інформацію про дату та місце публікації повідомлення про оприлюднення Проекту. Надана, листом виконкому Запорізької міської ради від 24.03.2016 №УЗ-0157-П, інформація не містить відповіді про дату та місце публікації  повідомлення, що свідчить про те, що воно не здійснювалось. Також їх лист  - це єдине, де вказано, що оприлюднення для обговорення Проекту здійснено 14.03.2016.

Під час підготовки листа, 01.04.2016 року, ми зайшли на сайт Запорізької ради (http://meriazp.gov.ua/test/index.php?id=51) з метою здійснити скріншот, що жодна публікація проектів регуляторних актів не містить дату публікації та виявили, що 01.04.2016 (аналогічна ситуація і на дату відправки листа) в розділі «Регуляторна політика» зовсім відсутня інформація щодо обговорення регуляторних актів, розміщених у березні 2016 року. Там, з незрозумілих причин, розміщена інформація ще 2012 року. Однак звертаємо увагу, що і на сьогодні публікації мають саме такий вигляд і не містять вичерпної інформації щодо дат та мають безпорядний характер розміщення.

Враховуючи те, що вже декілька днів на сайті відсутня інформація про проекти регуляторних актів, що обговорюються, це унеможливлює ознайомитись із текстом та скористатись своїм правом надати зауваження та пропозиції усім бажаючим.


 

         На підставі викладеного, ПРОСИМО:

  1. Враховуючи порушення процедури оприлюднення, відсутність строків оприлюднення та постійного доступу до оприлюднених Проектів – вважати процедури оприлюднення Проекту такою, що не відбулася та зняти із обговорення Проект.
  2. Зміст Проекту привести у відповідність до чинного законодавства з урахування ч.2 ст.19 Конституції України.
  3. АРВ до Проекту підготувати відповідно до вимог ст.8 Закону та постанови Кабінету Міністрів України від 16.02.2015 №1151 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308»
  4. За підсумками приведення Проекту у відповідність із чинним законодавством, у разі, якщо не будуть внесені зміни до  Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", розпочати процедуру публічного обговорення згідно із вимогами Закону України «про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»

 

 

 

З повагою,

Ірина Лєх

 

 

Голова регіональної

Ради підприємців Запорізької області                                             І. Лєх

 

 

Голова правління ГО «Бізнес-Союз» «ПОРАДА»                         О. Єрьоменко