15-02-2017 | категорія: Новини

ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє

 Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель

Держгеокадастр оприлюднив коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2016 рік. Станом на 01.01.2017 року він складає для земель несільськогосподарського призначення -  1,06.      

       Відповідно до пункту 8 підрозділу 6 Перехідних положень Податкового кодексу України (в редакції Закону України від 20.12.2016  № 1791 – VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році») встановлено, що індекс споживчих цін за 2016 рік, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, застосовується із значенням: для сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ та перелогів) – 100 відсотків; для земель несільськогосподарського призначення – 106 відсотків.

 

Зміни щодо плати за землю та орендної плати

для юридичних осіб з 1 січня 2017 року

 

Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», що набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до статей 282, 288 – 289 Податкового кодексу України, які регламентують правила нарахування плати за землю та орендної плати.

Законом внесено зміни у частині адміністрування плати за землю, зокрема:

- передбачено звільнення від сплати земельного податку для деяких категорій державних і комунальних закладів та установ, а саме:

а) державних та комунальних дитячих санаторно-курортних закладів та закладів оздоровлення і відпочинку, а також дитячих санаторно-курортних та оздоровчих закладів України, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими і внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення таких підприємств, установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

б) державних та комунальних центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, центрів фізичного здоров’я населення, центрів з розвитку фізичної культури і спорту інвалідів, дитячо-юнацьких спортивних шкіл, а також центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, дитячо-юнацькі спортивних шкіл і спортивних споруд всеукраїнських фізкультурно-спортивних товариств, їх місцевих осередків та відокремлених підрозділів, що є неприбутковими та включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, за земельні ділянки, на яких розміщені їх спортивні споруди. У разі виключення таких установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій, декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

- встановлено, що договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України;

- розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території.

Річна сума платежу для баз олімпійської, паралімпійської та дефлімпійської підготовки, перелік яких затверджується КМУ, не може перевищувати 0,1% нормативної грошової оцінки;

З метою індексації нормативної грошової оцінки встановлено нову верхню граничну межу індексу споживчих цін – якщо індекс споживчих цін перевищує 115%, такий індекс застосовується із значенням 115.

 

 

Витрати за навчання на військовій кафедрі навчального закладу, що оплачуються згідно окремого договору, до сум податкової знижки не включаються

 

Платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Кодексу, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати на суму коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати.

Разом з тим, навчання на військовій кафедрі – це додаткова послуга навчального закладу, що не є обов’язковою у процесі безпосереднього навчання за обраним фахом, і оплачується окремо (додатково) від плати за навчання згідно з укладеним з вузом договором на навчання за певним фахом.

Отже, включення витрат за навчання на військовій кафедрі навчального закладу, що оплачуються згідно окремого договору, до податкової знижки чинним законодавством не передбачено.

Зазначена норма передбачена п.п. 166.3.3 ст. 166 Податкового кодексу України.

Платники акцизного податку, які використовують пальне для власних потреб, повинні складати та реєструвати акцизні накладні в ЄРАН

 

У разі якщо суб'єкт господарювання зареєструвався як платник акцизного податку з реалізації пального, такий суб'єкт зобов'язаний складати акцизні накладні на обсяги пального, використаного для власних потреб, і реєструвати їх у Єдиному реєстрі акцизних накладних (ЄРАН).

Особливості складання акцизної накладної під час використання пального для власного споживання визначено формою акцизної накладної та Порядком заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, затвердженими наказом МФУ від 25.02.16 № 218.

Зокрема у верхній лівій частині акцизної накладної, яка не надається отримувачу пального, зазначається тип причини 3 (пальне відвантажено з метою власного споживання).

В акцизній накладній, надання якої отримувачу пального не передбачено (у т.ч. при відвантаженні пального з метою власного споживання), у рядку «Особа – отримувач пального» зазначається «Неплатник», а до рядка «юридична особа – код за ЄДРПОУ отримувача пального; для фізичної особи – прізвище, ім'я, по батькові та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта» уноситься умовний код «1000000000».

Зазначена норма роз’яснена листом ДФС України від 02.02.2017 р. № 2324/7/99-99-12-03-03-17.

 

Нарахований податок на нерухоме майно, щодо об'єктів нежитлової нерухомості, востаннє зменшує об'єкт оподаткування податком на прибуток за підсумками 2016 року

 

З 01.01.2017 р. Законом України №1797 від 21.12.2016 виключено норму п. 137.6 ст. 137 Податкового кодексу, яка передбачала зменшення податку на прибуток, що підлягає сплаті до бюджету, на суму нарахованого за звітний період податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, щодо об'єктів нежитлової нерухомості.

При цьому п. 45 підр. 4 розд. ХХ Податкового кодексу визначено, що п. 137.6 ст. 137 (у редакції до 01.01.2017 р.) востаннє застосовується для визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток за підсумками 2016 року.

Тобто з 2017 року податок на нерухоме майно не зменшуватиме податок на прибуток.

 

Спадщина від фізичної особи - резидента, що не є членом сім’ї першого ступеня споріднення, зазначається в річній податковій декларації про майновий стан і доходи і оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором

 

 

Вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.

При цьому членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені.
Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення

Отже, фізичні особи - резиденти, які отримують спадщину від фізичної особи - резидента, але не відносяться до членів сім’ї першого ступеня споріднення, сплачують податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відсотків та військовий збір за ставкою 1,5 відсотків вартості будь-якого об’єкта спадщини.

Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, зазначається в річній податковій декларації про майновий стан і доходи.

Зазначена норма визначена п.п. 14.1.263 ст. 14, п.п.174.2.1, п.п. 174.2.2, п. 174.3 ст. 174 Податкового кодексу України.

 

Неприбутковим організаціям встановлено річний звітний період

та передбачено подання фінансової звітності

 

Для неприбуткових установ та організацій, що відповідають вимогам п. 133.4 ст 133 Податкового кодексу встановлено річний звітний період для подання Звіту про використання доходів (прибутків)неприбуткової організації.

Форма такого Звіту затверджена наказом МФУ від 17.06.16 №553.

Неприбуткові підприємства, установи та організації, визначені п.133.4 ст. 133 Податкового Кодексу, подають звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та річну фінансову звітність.

Фінансова звітність, що складається та подається неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, є додатком до звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації) та її невід'ємною частиною.

Таким чином, неприбуткові підприємства, установи та організації разом зі звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за 2016 рік подають до фіскального органу річну фінансову звітність.

Для професійних спілок, їх об'єднань й організацій профспілок передбачено подання Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації лише в разі порушень вимог п. 133.4 Податкового кодексу. Така норма вперше застосовуватиметься за результатами звітування за 2016 рік.

Зазначені норми передбачені пп. 133.4.7 ст. 133 та п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України.

 

Особливості декларування податку на прибуток виробниками сільськогосподарської продукції з 2017 року

 

Пп. 137.4.1 ст. 137 Податкового кодексу визначено річний податковий період для виробників сільськогосподарської продукції, який починається з 1 липня минулого звітного року і закінчується 30 червня поточного звітного року (замість періоду з 1 липня поточного звітного року по 30 червня наступного звітного року, який був визначений у редакції Податкового кодексу до 01.01.2017).

Крім того, для платників - сільгоспвиробників, які обрали "особливий" річний податковий (звітний) період, конкретизовано порядок обчислення фінансового результату до оподаткування та особливості подання з податковою декларацією фінансової звітності, а саме:

- фінансовий результат до оподаткування за податковий (звітний) період обчислюється шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування за минулий звітний рік на фінансовий результат до оподаткування за перше півріччя такого року та збільшення на фінансовий результат до оподаткування за перше півріччя поточного звітного року, що визначені відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (пп. 134.1.1 ст. 134 Податкового кодексу);

- фінансова звітність складається за перше півріччя минулого звітного року, за минулий звітний рік та за перше півріччя поточного звітного року та подається з відповідною річною податковою декларацією (п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу).

 

 

З 2017 року передбачено нові різниці при нарахуванні амортизації необоротних активів

 

Різниці, які виникають при нарахуванні амортизації, з 2017 року доповнено новими різницями:

що збільшують фінансовий результат до оподаткування - за операціями з об'єктами невиробничих основних засобів або невиробничих нематеріальних активів, у разі ліквідації або продажу таких об'єктів, а також при проведенні їх ремонту, реконструкції, модернізації або інших поліпшень;

що зменшують фінансовий результат до оподаткування, - у разі продажу об'єктів невиробничих основних засобів або невиробничих нематеріальних активів.

Зазначені норми визначені п. 138.1 та п. 138.2 ст. 138 Податкового Кодексу України.

 

Податкова амортизація основних засобів визначається без їх переоцінки, проведеної відповідно до положень бухгалтерського обліку

 

Для розрахунку податкової амортизації вартість основних засобів та нематеріальних активів визначається без урахування їх переоцінки (уцінки, дооцінки), проведеної відповідно до положень бухгалтерського обліку.

Зазначена норма передбачена пп. 138.3.1 ст. 138 Податкового кодексу України.