29-06-2016 | категорія: Новини

ГУ ДФС у Запорізькій області інформує від 30.06.2016 р

Які послуги надають ся Інформаційно-довідковим департаментом ДФС та який порядок їх отримання платниками податків?

      Інформаційно-довідковий департамент ДФС надає інформаційно-довідкові послуги з питань оподаткування, державної митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, а також щодо роботи Акредитованого центру сертифікації ключів.
      Крім того, Інформаційно-довідковий департамент ДФС надає послуги з оперативного інформування про зміни в нормативно-правових актах України, що відносяться до компетенції ДФС.
      Відповіді надаються за вибором платників податків: по телефону, факсом, електронною поштою.

Де на веб-порталі ДФС України можна знайти інформацію стосовно бізнес-партнерів?

      На офіційному веб-порталі ДФС України (www sfs.gov.ua) створений банер «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який знаходиться на головній сторінці веб-порталу.

      Зокрема, для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або його назву.

Як користуватись сервісом «Реєстр платників ЄП», розміщеним на офіційному веб-порталі ДФС?

      Електронний сервіс «Реєстр платників єдиного податку» розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (www sfs.gov.ua) у режимі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія), а також у вкладці «Інформація з реєстрів» в меню електронних сервісів на головній сторінці веб-порталу ДФС.

Для перевірки даних про взяття на облік платників податків достатньо здійснити пошук за податковим номером (серією та номером паспорта) або найменуванням платника податків.

Який порядок набрання чинності законів України?

      Відповідно до ч. 5 ст. 94 Конституції України закон України набирає чинності через десять днів з дня його офіційного оприлюднення, якщо інше не передбачено самим законом, але не раніше дня його опублікування.
      Згідно із частиною другою та третьою ст. 1 Указу Президента України від 10 червня 1997 року № 503/97 ”Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності” (далі – Указ), офіційними друкованими виданнями, в яких здійснюється оприлюднення законів та інших актів Верховної Ради України, є ”Офіційний вісник України”, газета ”Урядовий кур’єр”, газета ”Голос України”, ”Відомості Верховної Ради України”.

Відповідно до частини першої ст. 6 Указу якщо закон України, інший акт Верховної Ради України опубліковано в будь-якій із газет, зазначених у частинах другій і третій ст. 1 цього Указу чи в ”Офіційному віснику Президента України”, до його опублікування в ”Офіційному віснику України”, ”Відомостях Верховної Ради України”, він набирає чинності після опублікування в тій із вказаних газет чи в ”Офіційному віснику Президента України”, де його опубліковано раніше.

Де можна ознайомитись з переліком адміністративних послуг, що надаються контролюючими органами?

Перелік адміністративних послуг, що надаються контролюючими органами, розміщений на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України (Головна сторінка/Діяльність/Адміністративні послуги) за посиланням http://sfs.gov.ua/diyalnist-/admin-poslugi.

Чи може фізична особа-підприємець на загальній системі оподаткування отримати довідку про доходи за будь-який інший, ніж квартальний або річний податковий період?

У разі необхідності отримання довідки про доходи, отримані від здійснення підприємницької діяльності, за інший період, ніж календарний рік, фізична особа підприємець - на загальній системі оподаткування має право подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за інший, ніж річний податковий звітний період, тобто фізична особа підприємець - на загальній системі оподаткування має право подати квартальну податкову декларацію.
При цьому така квартальна податкова декларація не звільняє підприємця від обов’язку подання податкової декларації у строк, встановлений для податкового звітного періоду згідно вимог п.п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України (за результатами календарного року), та не є підставою для нарахування та/або сплати податкового зобов’язання.
      Контролюючий орган повинен видати довідку про доходи, отримані від здійснення підприємницької діяльності, не пізніше п’ятнадцяти днів з дня отримання заяви.

Яка сума доходу зазначається у довідці про отримані доходи фізичною особою-підприємцем ?

У довідці про доходи фізичної особи – підприємця, яка перебуває на загальній системі оподаткування, на підставі даних податкової декларації зазначається сума чистого оподатковуваного доходу за відповідний період.
У довідці про доходи фізичної особи – підприємця – платника єдиного податку відображається сума отриманих нею доходів за відповідний період.  

У які строки платник податків може отримати довідку про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами ДФС, та який строк її дії?

Відповідно до пп. 2, 3 Порядку видачі довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 567 (далі – Порядок), довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів (далі – довідка) видається за основним місцем обліку платника податків, який звертається за наданням послуги, безоплатно на підставі заяви про видачу довідки.

У заяві на отримання довідки платник податків зазначає нормативно-правовий акт, положеннями якого визначено необхідність підтвердження відсутності у платника податків податкового боргу, що оформлюється довідкою, яка надається контролюючим органом.

Строк розгляду заяви платника податків та видачі довідки або направлення відмови в її наданні становить п’ять робочих днів з дня отримання такої заяви органом доходів і зборів (п. 4 Порядку).
Пунктом 6 Порядку визначено, що строк, протягом якого довідка може бути видана, має відповідати визначеному у ній строку дії. Якщо платник податків не звернувся до органу доходів і зборів за отриманням довідки протягом строку її дії, вона підшивається до справи платника податків.
Згідно з формою довідки у ній зазначається строк її дії, який становить 10 календарних днів від дня реєстрації такої довідки в контролюючому органі.
За наявності у платника податків податкового боргу органом доходів і зборів готується лист платнику податків (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо видачі довідки, який надсилається на адресу платника податків (п. 8 Порядку).

Який розмір неоподатковуваного мінімуму доходів громадян?

Відповідно до п. 5 підрозд. 1 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) якщо норми інших законів містять посилання на неоподатковуваний мінімум доходів громадян, то для цілей їх застосування використовується сума в розмірі 17 гривень, крім норм адміністративного та кримінального законодавства в частині кваліфікації адміністративних або кримінальних правопорушень, для яких сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги, визначеної п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 розд. IV ПКУ для відповідного року.
Згідно з п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ податкова соціальна пільга надається в розмірі, що дорівнює 50 відсоткам розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року, - для будь-якого платника податку.

Які обов’язки покладено на платників податків ?
Повний перелік обов’язків платників податків визначено ст.16 Податкового кодексу України. Зокрема, платник податків зобов’язаний: стати на облік у контролюючих органах; вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати та подавати декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори тощо.

Які терміни передбачені для зберігання документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів суб’єктів господарювання у тому числі, у випадку коли перевірка контролюючим органом не проводилась більше 1095 днів?

Документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, повинні зберігатися 3 роки. Після закінчення строків зберігання документів суб’єкт господарювання, в установленому законодавством порядку передає їх до архіву.

Разом з тим, якщо зазначені вище документи, пов’язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, то такі документи повинні зберігатися до закінчення перевірки та передбаченого законом строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності.

Чи зобов’язані фізичні особи-підприємці використовувати печатку при здійсненні підприємницької діяльності?

  Питання використання печатки при здійсненні господарської діяльності фізичні особи – підприємці, у тому числі платники єдиного податку, вирішують особисто, в залежності від специфіки діяльності.
Стаття 128 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV зі змінами та доповненнями, яка визначає особливості статусу громадянина як суб’єкта господарювання, не містить вимог щодо обов’язкової наявності печатки у суб’єкта господарювання.
Питання використання печатки при здійсненні господарської діяльності фізичні особи – підприємці, у тому числі платники єдиного податку, вирішують особисто, в залежності від специфіки діяльності.

Чи повинен платник податків повідомляти контролюючі органи про отримання або знищення печатки?

Нормативно-правові акти з питань оподаткування не передбачають обов’язку платника податків повідомляти контролюючі органи про отримання або знищення печатки.

Форми документів, які подаються до контролюючого органу (заяви, повідомлення, податкові декларації тощо), передбачають засвідчення підпису фізичної особи – підприємця або посадових осіб – юридичної особи печаткою за її наявності.

Які дії суб’єкта господарювання у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення податкової, фінансової звітності та інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів?

У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів платник податків зобов’язаний у п’ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому Податковим кодексом України для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації.

Платник податків зобов’язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

Який порядок подання та за якою формою звіту про суми податкових пільг?

Порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1233 (далі – Постанова).

Суб’єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв’язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг та складає звіт про суми податкових пільг за формою згідно з додатком до Постанови.
Звіт подається суб’єктом господарювання за 3, 6, 9 і 12 календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду. У разі коли суб’єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається.

ГУ ДФС у Запорізькій області